Oulu, Uusi Seurahuone

20.9.2003, 0:00  |  Keikkapäiväkirja

Markku DeFrost: Ohjelmatoimistomme mukaan Oulussa piti soundcheck tehdä klo 15 ja 18 välillä, joten heräsin aamulla jo puoli kymmenen ja kömmin aamiaiselle. Kahvia meni pannutolkulla kun alla oli krapula ja 4,5 tunta ”unta”. Aamiaisen jälkeen herättelin muut pojat ja eikun roudaamaan. Oli iloista ja virkeätä porukkaa.

Bussi lähti kohti Oulua muistaakseni noin klo 12. Ajattelin, että bussissa ainakin saa nukkua muutaman tunnin mutta olinpa väärässä! Läppä lentää, kitara soi ja ensimmäiset oluet aukeavat… nuku siinä sitten! Oltiin perillä Oulussa klo 15, aikataulun mukaisesti ja kamat ulos bussista räntäsateen saattelemana. Koko porukka oli soundcheckin aikaan jo aivan romuna. Niin huonoja juttuja en muista kuulleeni aikoihin :) Yritettiin siinä vielä jotain treenata mutta kaikki odotti vaan ruokaa ja unta. Klo 18.15 syötiin ja sit mentiin hotellille. Kanttori ja Kulju jäi vielä hifistelemään keikkapaikalle.

Oulussa majoituimme Hotelli Apollossa (ihme kyllä, ottivat meidät sinne, kts. keikkaraportti 14.6.2003) ja siellä on joka huoneessa saunat. Hotellille päästyämme, saunaan, suihkuun ja nukkumaan. Laitoin unen varmistamiseksi vielä puhelimen äänettömälle ja korvatulpat korviin. Heräsin joskus ihmeelliseen aikaan ja kävin kolkuttelemassa muitten ovia, ketään ei tuntunut olevan paikalla. Soitin vastaajaan johon keikkamyyjämme oli jättänyt viestin että äkkiä keikkapaikalle, siellä on Seiskan toimittaja ottamassa kuvia meistä ja tekemässä jotain juttua. No perkele, niihän se olikin. Että jos ens viikolla (tai myöhemmin) Seiskassa on meidän kuva ja minä en ole kuvassa, niin tiedätte minun olleen vetämässä sikeitä hotellilla samaan aikaan. Sain kuitenkin nukkua noin 2 tuntia, joten olin jälleen iskussa!

Oulun Uusi Seurahuone on helevetin hieno keikkapaikka. Siellä on talon puolesta hieno setti liikkuvia valoja ja keikkapaikka on juuri sopivan kokoinen ainakin meidän yhtyeellemme. Tosin juuri tuolloin lauantaina oli Killer-yhtye naapuribaarissa 2 egee halvemmalla… ei se mitn. Meininki oli nimittäin hyvä! Paikalla olijat olivat mitä ilmeisimmin tulleet kuuntelemaan juuri meitä ja mikäs sen mukavampaa. Pois Kalliosta meni kuorolaulannaksi! Keikan jälkeen takahuoneessa pari olutta, sitten baarin puolelle jossa ajoitin tiskille menon täydellisesti. Kassakone kaatui juuri, joten sain drinksuni ilmaiseksi.. hjuva meininki. Seurueemme kasvettua muutamalla natiivilla ja tekniikalla, jatkoimme iltaa Bar45:ssä pilkkuun asti, josta jatkoille hotelliin. Mm. älämölöä, pari huomautusta hotellin järjestysmiehiltä, puhelu Brezneville sekä aamiainen kuuluivat yön ohjelmaan ennenkuin Apollo vaikeni Happoradion osalta. Itse taisin nukahtaa noin klo 7.30 ja kerkisin nukkua noin tunnin, heräsin puhelinsoittoon ja siitä eteenpäin katkonaista horrosta klo 13 asti. Huoneet luovutettiin klo 14 ja roudausherkkua oli taas tarjolla. Klo 15.30 oli kamat bussissa ja matka kohti Poria alkoi. Bussissa ei nukuttu taas minuuttiakaan ja olimme perillä Porissa klo 23 sunnuntai-iltana. Sitten kitarakamat Haapasalon pakuun ja sillä ajettiin Loimaalle jossa oltiin klo 00.30. Loimaalta minä, Jami ja Aki jatkettiin Helsinkiin jossa olimme noin kolmen aikaan yöllä. Edellisen kolmen vuorokauden ajalta oli alla järjetön krapula, ääni paineessa, unta yhteensä noin 10 tuntia. Kyllä tämä keikkailu on mukavaa!